Na pitanje Šta je Merchandising? Slobodno možemo reći da je to ključ za Uspeh Vašeg Brenda
Merchandising predstavlja skup strategija i tehnika koje se primenjuju na mestu prodaje s ciljem povećanja vidljivosti proizvoda, privlačenja pažnje kupaca i podsticanja odluke o kupovini. Ove aktivnosti obuhvataju pravilno izlaganje proizvoda, postavljanje promotivnih materijala, implementaciju planograma i upravljanje zalihama.
Važnost Merchandisinga u Maloprodaji
Efikasan merchandising je od suštinskog značaja za uspeh proizvoda u maloprodajnim objektima. Pravilno postavljeni proizvodi na policama, uz adekvatne promotivne materijale, mogu značajno povećati prodaju i poboljšati prepoznatljivost brenda. Studije pokazuju da pravilna implementacija merchandising strategija može dovesti do povećanja prodaje od 20% do 75%, u zavisnosti od vrste proizvoda i tržišta.
Ključne Komponente Merchandisinga
Izlaganje Proizvoda: Optimalno pozicioniranje proizvoda na policama kako bi bili lako uočljivi i dostupni kupcima.
Brand Care Solutions
Implementacija Planograma: Sprovođenje unapred definisanih planova rasporeda proizvoda na policama radi maksimalne efikasnosti.
Upravljanje Zalihama: Praćenje stanja zaliha i osiguravanje da proizvodi budu dostupni, uz minimizaciju viškova ili nedostataka.
Postavljanje POS Materijala: Korišćenje promotivnih materijala na mestu prodaje za dodatno privlačenje pažnje kupaca.
Merchandising Agencije u Srbiji
U Srbiji postoji nekoliko agencija specijalizovanih za pružanje merchandising usluga koje pomažu brendovima da optimizuju svoje prisustvo na tržištu.
MVM Group
Jedna od vodećih merchandising agencija u Srbiji je MVM Group. Osnovana 2004. godine, MVM Group pruža širok spektar usluga, uključujući merchandising za robu široke potrošnje, banke, osiguravajuća društva i farmaceutske kompanije. Sa timom od preko 500 obučenih merchandisera, MVM Group pokriva celu teritoriju Srbije, pružajući efikasna rešenja za svoje klijente.
Druga značajna agencija u Srbiju je Combera.
Combera Srbija je deo Combera GMBH kompanije koja uspešno posluje još od 1976. godine i broji preko 600 merchandiser-a i 1.500 promotera.